Różni pasażerowie
- trzy pudełka (mogą być plastikowe, po butach lub po dużych chusteczkach higienicznych)
- około 20 różnych przedmiotów z pokoju dziecka – w różnych kolorach – najlepiej jednolitych: twarde i miękkie, okrągłe, kwadratowe i inne o wyrazistych cechach (czyli takich, które można łatwo opisać charakterystycznym przymiotnikiem: czerwony, okrągły, twardy, drewniany, plastikowy)
w domu
Opis zabawy :
Przeróbcie pudełka na autobusy – doróbcie im koła.
Przyklejcie etykietkę z informacją dla pasażerów. Do pudełkowego autobusu mogą wsiąść tylko niektórzy z nich.
Jeśli napis lub symbol na boku autobusu brzmi: „OKRĄGŁE”, to wiadomo, że do takiego auta mogą wsiąść tylko okrągłe przedmioty. Włóżcie je razem, nazywając ich cechy: piłka – okrągła, zakrętka – okrągła, podstawka – okrągła.
Autobusy pełne pasażerów podróżują po pokoju. W końcu zatrzymują się i pasażerowie wysiadają. Wówczas zmieńcie etykietkę z boku autobusu.
Następnie będą jeździły dwa autobusy – jeden z karteczką „MIĘKKI” (wytłumacz dziecku, co to znaczy – daj mu dotknąć przykładowego przedmiotu), drugi – „TWARDY”. Dziecko jeździ pomiędzy przedmiotami i zbiera najpierw miękkie, potem twarde przedmioty, oglądając je i nazywając.
Autobusy mogą także zabierać przedmioty MAŁE i DUŻE.
Na końcu mogą jeździć dwa lub trzy autobusy – dziecko segreguje przedmioty ze względu na zaproponowane przez Ciebie kolory, np. CZERWONY, ŻÓŁTY i NIEBIESKI (autobusy powinny być podpisane kolorami w taki sposób, że każde nieczytające dziecko będzie wiedziało, o jaki kolor chodzi).
Komentarz autora: Podczas tej zabawy dziecko wzbogaca słownictwo, uczy się opisywać przedmioty i segregować je ze względu na cechę szczególną oraz utrwala nazwy kolorów.
Informujemy, że komentarz będzie dostępny tylko dla twórców serwisu i nie zostanie nigdzie opublikowany.