Harce na mokro

Zabawa rozwija twórczość
Motywacja do działania
Co jest potrzebne do zabawy :
  • kalosze i odzież na deszcz
  • łupinki z orzecha włoskiego lub kokosowego
  • plastelina
  • wykałaczki
  • zdjęcie nr 3 kurs zdobywam swiat wiek 2-4 
  • kawałek folii lub papieru
  • nożyczki
  • wiaderka, łopatki itp.
  • patyki
  • lupa
  • ewentualnie glina i miska z wodą
Miejsce:

na podwórku

Czas zabawy :
Czas zabawy 90 minut

Opis zabawy :

Przebieg zabawy:

Deszcz może być inspiracją do wielu wspaniałych, twórczych zabaw na podwórku w gronie rówieśników. Niezapomnianych wrażeń dostarcza dziecku łapanie kropel deszczu w usta i „smakowanie” ich. Jeśli są kałuże, po założeniu kaloszy maluch może je rozchlapywać lub rozjeżdżać rowerkiem. Takie zabawy świetnie pobudzają do aktywności ruchowej i są źródłem śmiechu, a dziecko się dotlenia. Niezwykle interesujące jest również robienie budowli z błota i patyków. W wyobraźni kałużę można zamienić w ocean i wokół niej zbudować porty. Można także wodować stateczki wykonane z łupin orzechów włoskiego lub kokosowego. Oto, w jaki sposób się je robi:

  • Do połówki łupiny orzecha wkładacie kuleczkę z plasteliny.
  • Wycinacie (lub wydzieracie) żagiel z papieru (w kształcie trójkąta).
  • Na patyczek szaszłykowy lub wykałaczkę nabijacie żagiel.
  • Mocujecie patyczek z żaglem w łupince orzecha w kuleczce plasteliny.

Warto też zachęcić dziecko do przelewania wody, na przykład z wiaderka mniejszego do większego. Tego typu zabawy kształtują pojęcia związane z objętością i pojemnością.

Podczas deszczu można obserwować wiele zwierząt, które wychodzą z ukrycia, gdy jest mokro. Zainspiruj do tego dziecko. Weźcie lupę i przyjrzyjcie się z bliska dżdżownicy i ślimakowi. Jeśli będziecie mieć szczęście, może spotkacie też żabę.

Komentarz autora: Jeśli nie macie możliwości pobawienia się na podwórku (nie pada deszcz), zaproponuj dziecku zabawę w łazience. Wówczas wielkim oceanem będzie miska z wodą, a zamiast błota zaproponuj dziecku glinę.

Doświadczanie i odkrywanie to „motory” napędzające do działania. Dziecko, przychodząc na świat, zostało wyposażone w ciekawość, dlatego pragnie ją zaspokoić i poznawać samodzielnie świat. Najgorsze, co możesz zrobić, to zabronić mu tego lub uprzedzić w dochodzeniu do odkrycia.

 

 

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Czytaj więcej
Podziel się opinią na temat zabawy
Dziękujemy za przesłaną opinię
Twoje spostrzeżenia pomagają nam się rozwijać.
Informujemy, że komentarz będzie dostępny tylko dla twórców serwisu i nie zostanie nigdzie opublikowany.